#nnturning20 Alhamdulillah



Bismillahhirrohmannirrohim..  Assalammualaikum wbt. Hai semua..

Alhamdulillah kerana aku masih diberi kesempatan untuk bernafas dimuka bumi Allah ini.
Alhamdulillah kerana aku masih diberi kesempatan untuk berbakti kepada Ibu Ayah aku disini..
Alhamdulillah kerana aku masih diberi kesempatan untuk berubah menjadi yang lebih baik..
dan..
.
.
.
.
Alhamdulillah kerana aku masih diberi kesempatan untuk bertemu dengan tarikh 17 September yang ditunggu-tunggu sejak awal tahun lagi. Sekarang genap usia aku 20 tahun.. Selamat Hari Jadi Nurrul Najiha a.k.a. Nuna Pringia.. #nnturning20

Ibu bersungguh-sungguh ajak keluar makan sekeluarga nak meraikan hari jadi anak-anak dia, tiga orang yang lahir dalam bulan september. 6/9, 7/9 dan 17/9. Aku dan dua orang adik bawah aku. Selamat Hari Jadi Eca, Abang Aiman(even dia adik, aku tak pernah panggil adik. aku tak suka). Bila ibu aku buat cadangan macam tu, aku pun kata, "Tak payahlah ibu keluar makan. Tahun ni ibu tak payah buat apa-apa. Tak payah sambut pun tak pe. Tak kisah pun." Ibu pun macam pelik je bila aku cakap macam tu. Waktu tu, dada dah tahan sebak, nasib tak mengalir..Sob sob.. Hahaha

Last kerja sebelum cuti Hari Raya Haji, masa nak balik kerja, terkejut lah jugak. Keadaan rumah yang banyak barang. Ada air lah, ada dulang lah, makanan lah. Aku pun bermonolog dengan hati aku sendiri.. 'Eh.. Ada apa ni.. Ada kenduri ke? Kenduri apa? Atau nak hantar kat surau..?' Sebab ibu aku ni rajin dengan rela hati nak masak lebih dan hantar ke surau. Manalah tahu kan.. Aku pun buat bodoh, pergi dapur makan. Tengah makan, tengok ibu kehulu kehilir dengan adik aku kat dapur. 'Ehh amende ni..?' Then, aku tak puas hati, aku tanya ibu aku. "Ibu, nak buat apa semua ni? Untuk apa? Siapa punya kenduri?" Ibu aku pun jawab yang sebenarnya ibu nak buat surprise untuk aku.. dan yang lain-lain lah (tapi yang lain-lain tu dah tahu. Aku je yang tak tahu.). Oleh kerana aku tak nak sambut apa-apa kat luar, ibu aku pun nak buat kenduri, bacaan doa sikit sempena hari jadi. Err terkejut lah jugak sebab tak sangka kan.. Biasanya sambut birthday keluar makan, ada kek, macam-macam lah.. Tapi hari tu more special buat kenduri.. Alhamdulillah.. Bersyukur sangat-sangat.

So, aku pun nak ambil kesempatan ni untuk mengucapkan Selamat Hari Raya AidilAdha.. Ramai orang ketuk pintu rumah, sedekah daging. Berita sedih juga diterima oleh kita semua yang berlaku di Makkah ketika menunaikan Haji dan ada rempuhan yang berlaku di Mina semasa nak melakukan lontaran jamrah. Minta Allah selamatkan mereka semua dan yang pergi menghadap ilahi, kita doakan semoga mereka ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman. Amin in shaa Allah..

Psttttt.. Saya ada berita baik tau! Hasil penulisan saya telah diterima dan dibukukan dalam 'Zine Kasih Tuhan'.. Hati mana tak gembira bila tengok hasil karya sendiri dalam buku tu kan.. Bersyukur sangat-sangat.. Terima Kasih Awan Biru.. Salam Jumaat dan Zuhur kawan-kawan semua.. Bye.. Assalammualaikum..


1 comment:

➡Terima Kasih Kerana Membaca..
➡Kalau nak tinggalkan sebarang komen,
letak link blog sekali..
➡komen positif je tau..
➡keep blogging
➡Terima Kasih Blogwalking..
➡Datang lagi..