Happy Eid Mubarrak!

Bismillah!

Sambal belacan cili padi (cili akar atau cili kampung. Yes petik sendiri.), paling pedas sekali kat dunia. Pedas gila bapak punya. Makan dengan nasi panas, kicap dan ikan kering (untuk kurangkan pedas). Dia punya terangkattt, mak aiii.. Sampai terjelir lidah..By the way, selamat hari raya!

Aku tahu. Aku dah lama tak update blog. Last pun awal ramadhan. Huhuhu  Sampailah tiba raya yang ke empat.. Dalam islam, lepas pukul 7 dah masuk 5 Syawal! Sorry guys! Cuma nak ingatkan yang sebenarnya raya dah habis, raya sehari je k.. Hahaha entry blog kat dashboard semuanya publish about raya, tunjuk baju raya.. omg! Lawa-lawa and hensem-hensem kaw!




Sekiranya aku pernah mengguriskan hati kamu semua secara sengaja atau tidak (walaupun lambat sikit hehe) nak minta maaf kalau terkasar bahasa, kalau sepanjang aku jadi blogger atau menaip ni ada yang still sakit hati dengan aku sebab cara aku ke, kasar ke.. Halal kan apa yang kamu semua  beri pada aku.. Nasihat ke apa-apa tutorial ke.. Aku susun dua puluh jari (termasuk jari kaki hehe) aku nak minta maaf.. Setiap kekurangan itu datangnya daripada diri sendiri dan yang baik itu datangnya daripada Allah!

Azam.. Panggil kita Mak Cik dah!
Tua je rasa.. Hihi

Aku tahu.. Ada yang diantara kamu semua yang mula kerja esok! Siapa mula kerja hari selasa 21/7 angkat tangan! Kita follow kerajaan nampaknya. Kalau taska tutup, mak bapak nak letak anak kat mana ea? Rasa malas nak mula kerja pun ada. Tapi malas kenapa? Susah ke kerja sebagai pengasuh taska ni? Tak pun. Penat sangat ke? Tak pun. So? Okay. Tiba-tiba malas pun hilanggg. Rasa tak sabar nak kerja pun ada sebenarnya. Rindu anak angkat saya.. Semua lah anak angkat saya.. Huhu sebelum balik nak cuti raya, semua sibuk nak salam cikgu. “Cicerr nak salam.. Amat Aghi Ghayer..” Kalau kamu semua faham lah.. Hahaha


Pagi-pagi, balik kampung.. (tapi atok nenek duduk taman) kat Durian Tunggal. Pagi raya lah.. Biasalah jalan pun kembali normal. Bila tiba raya kedua ketiga, jem semula sebab nak balik kerja kan.. Kereta panjang kemain kat Tol Ayer Keroh tu.. Jem gila.. Sabar je la.. Pagi raya tu solat sunat then singgah kubur melawat arwah.. Sepanjang pemerhatian aku, tahun ni ramai yang warna ROYALBLUE, seakan-akan BIRU, TURQOISE, HIJAU, MERAH.. Ramai gila! Tapi paling ramai, warna BIRU! Dah kenapa? Hahaha tapi memang cantik lah! Tahun ni family aku pilih baju kotak-kotak, tanah warna hijau. Hah macam tu lah.. Raya pertama, raya kedua jalan kemainn.. Penat gila.. Balik rumah je, terus tidur! Raya ketiga, keempat? Mereput kat rumahlah jawabnya..

Matahari paneh terikk..


Raya tahun ni tak berapa nak ‘raya’. Atau dengan kata lain, macam tak menjadi. Dah lah tak dapat duit raya. (sedangkan umur dah 20). Kalau dulu-dulu orang nak bagi hadiah cakap macam ni “Yang dah besar tak dapat duit raya..” Tapi sekarang 2015 ni, “Yang dah kerja tak dapat duit raya..” Mak aii.. Lagi hancusss hati wa.. Hahaha tak ada rezeki.. Memang tak ada rezeki. Paling banyak, adik aku yang last tu. Dia sorang je yang sekolah, dia sorang je lelaki dalam family, dia tu.. dia ni.. Dia special sikit.. Jeles aku tak dapat duit raya. Tapi aku dah kerja kan.. Tapi pakcik makcik tu tak payah lah jujur sangat.. wekkk!

aku biasa-biasa je.. Macam korang!

Esok pun dah mula kerja.. Fuhhh! Selamat  Hari Raya Semua! 

1 comment:

➡Terima Kasih Kerana Membaca..
➡Kalau nak tinggalkan sebarang komen,
letak link blog sekali..
➡komen positif je tau..
➡keep blogging
➡Terima Kasih Blogwalking..
➡Datang lagi..