"Ehh dia dah berubahlah.."

Alhamdulillah.. Syukur ke Hadrat Allah swt dengan rezeki hari ke hari.. Baru je lepas makan mee goreng. Hihihi. Mana lah tak gemuk. Tetamu yang datang beraya pun still datang lagi. Cuma aku ni jenis yang tak berapa gemar jemput kawan-kawan aku datang beraya. Datang seorang diri ke atau secara berjemaah ke, aku tetap tak jemput. Entahlah.. Alaa kalau yang datang pun, kawan rapat aku je. Family kawan aku yang kenal family aku. Hah tu je lah.. Selain daripada tu memang aku tak jemput..

Tadi dari pagi sampai lah jam enam petang jalan raya.. Sepatutnya tiga rumah, oleh kerana satu rumah tu tak ada orang, maka jadi lah dua rumah. Jauhh naa sebab tu balik pun sampai petang kat Bukit Senggeh, Felda, Alor Gajah. Even aku tak drive sekali pun, penat bukan main.. Mengalahkan yang drive kaww! Esok lepas subuh, gerak pergi Jengka Pahang, hantar adik aku pulak nak balik Uitm. Raya pun dah habis dah.

Sorry naa! Itu baru intro raya yang latest punya! Raya pun ala kadar je. Nak dengar cerita tak? Pasal sesetengah manusia di sekeliling aku ni.. Hurm bukan ceritakan keburukan atau aib sesiapa.. TIDAK! Tapi dengarlah satu cerita ni. Huhu.. Baru-baru ni adalah dua tiga orang kata "Ehh dia dah berubah lah.." Lepas tu aku tanya diri aku sendiri, aku ni dah berubah ke?

Lepas tu baru aku fikir banyak-banyak kali. Itu lah diri aku sendiri. Yes diri aku sendiri! Nak tahu tak kenapa aku cakap macam tu? Kepada kawan-kawan yang kenal dengan aku daripada mula sampailah sekarang, yang tengah baca entry aku yang ni, aku nak beritahu.. Aku yang kamu semua kenal daripada mula, itu memang aku dan aku bukan berpura-pura, aku bukan hipokrit! Memang diri aku sendiri. Nak tahu tak kenapa kamu kata "Ehh dia dah berubahlah.." sebab kamu semua tak pernah nampak diri aku yang itu. Sampai satu tahap yang paling maksimum, mungkin kesabaran aku hilang entah kemana, dah sampai tahap kritikal, aku pun mula lah tunjukkan diri aku yang seterusnya. Waktu tu, kamu nak percaya ke tidak, terpulanglah.. (terpulanglah mahu jadi apa.. mahu jadi hantu.. mahu jadi buaya.. hahahaha)

Susah lah ada manusia yang selalu fikir negatif ni.. Tapi susah juga kalau ada manusia yang selalu fikir positif.. Serba serbinya tak kena.. Mungkin betul, kita dah berubah. Mungkin betul apa yang kawan kata. Mungkin kita je yang tak perasan. Sebab yelaa manusia kan menjadi cerminan diri kita sendiri. Mungkin tak banyak yang mengubahkan diri kita sendiri. Tapi ketahuilah bahawa kadang-kadang sesetengah manusia yang berada di sekeliling kitalah yang mengubah diri kita sendiri tau. Sama ada ke arah kebaikan atau pun keburukan.

1 comment:

  1. Assalamualaikum..hai2

    Saya menjual iphone,samsung,oppo,phone case,powerbank dan etc.
    jemput singgh blog saya

    http://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/

    ig @nurnasuha96_

    whatsapp +60196117811

    ReplyDelete

➡Terima Kasih Kerana Membaca..
➡Kalau nak tinggalkan sebarang komen,
letak link blog sekali..
➡komen positif je tau..
➡keep blogging
➡Terima Kasih Blogwalking..
➡Datang lagi..