Kita Tak Sama..

DIAM….
Itu adalah salah satu cara terapi diri aku bila aku terlalu sakit hati..
Itu adalah salah satu cara untuk aku lepaskan segala rasa yang terpendam..
Itu adalah salah satu tips untuk meredakan perasaan aku..

BUAT TAK TAHU….
Bila orang buat aku, aku mengambil keputusan untuk membuat tak tahu saja..
Bila orang hina, mengumpat, tak puas hati dengan aku, aku memang buat tak tahu je…
Aku tanya korang.. Apa yang aku dapat kalau aku balas membalas? Tambah rasa sakit hati je..
Baik aku buat tak tahu je…

BERMONOLOG….
Aku memang suka cakap sorang-sorang..
Aku memang suka termenung sorang-sorang..
Aku memang suka cakap dalam hati..
Aku memang suka duduk sorang-sorang..
Aku lebih suka berdiam…
Mungkin sebab tu orang panggil aku pendiam..
Tapi hakikatnya aku bukan pendiam..
Kawan yang rapat dengan aku, mesti kenal aku..

TAK BANYAK CAKAP…..
Aku memang tak banyak cakap..
Aku bukan yang pot pet pot pet...
Orang memang suka usik aku..
Aku hanya mampu ketawa dan tersenyum.. ketawa dan tersenyum.
Tu je yang aku mampu..
Aku memang ramai kawan banyak cakap.. sebab aku tak banyak cakap..
Kawan baik aku cakap, siapa nak kawan dengan aku, kene ada topic untuk cakap dengan aku..
Kalau tak, kau diam, aku pun diam.. Dunia serta merta macam cengkerik.. Krik krik..

MALAS…
Malas aku, bukanlah malas yang nak buat kerja rumah, masak atau sebagainya..
Malas yang aku maksudkan ialah… aku malas nak ambil tahu kisah orang.. Kisah orang yang macam mana?
Kisah orang yang sakitkan hati aku..
Aku malas nak ambil hati bila orang sakitkan hati aku..
Aku malas nak berdendam..
Aku malas nak marah-marah..
Aku malas nak masuk campur..
Aku malas nak bergaduh..
Aku malas nak besar-besarkan masalah.. Even masalah besar sekalipun, aku akan cuba bawa berbincang dan kecilkan..
Aku malas nak fikir pasal orang yang cari masalah dengan aku sebab aku tahu aku tak dapat apa..
Aku malas nak melatah… Malas…
Maka aku pilih untuk berdiam…

TAK KISAH..
Aku tak kisah..
Aku tak kisah apa orang nak buat pada aku..
Aku tak kisah apa orang nak cakap, nak mengumpat, nak hina, so, go on.. sebab aku tak kisah..
Aku tak kisah orang nak buat apa…

TAPI…..
Bila sampai satu masa, mungkin aku diluar kawalan, aku akan cakap selamba badak aku tanpa fikir perasaan orang…
Bila sampai satu masa, aku akan lepaskan apa yang aku nak lepaskan bila orang tu mula terus menerus cari gaduh dengan aku.. dan waktu itu, aku bukanlah aku.. aku umpama orang lain dalam api kemarahan.. Even aku marahkan orang sekalipun, aku tak akan minta maaf pada orang yang sakitkan hati aku….
Bila sampai satu masa, mungkin aku tidak tahan dengan apa yang aku pendam, aku akan menangis menangis dan menangis sebab terlalu sakit sangat…




1 comment:

➡Terima Kasih Kerana Membaca..
➡Kalau nak tinggalkan sebarang komen,
letak link blog sekali..
➡komen positif je tau..
➡keep blogging
➡Terima Kasih Blogwalking..
➡Datang lagi..