Be Strong!

Dikala orang seronok sangat bergembira pergi open house, aku ni seperti orang bodoh. Dikala orang sibuk bergembira dengan keluarga baru, dikala orang seronok dengan dunia baru.. Tapi aku, sibuk bersedih, aku yang sibuk dengan semua hal, aku yang sibuk dengan memikirkan orang lain sampai diri aku pun tak terfikir, aku yang sibuk menjaga perasaan orang, sampai perasaan sendiri pun tak terjaga.

Kalau korang semua nak tahu, petang tadi aku baru saja balik dari asrama. Kemudian, aku ambil keputusan untuk balik balik pada pagi esok. Mesti korang kata bodoh kan? Dah balik asrama, dah ada kat rumah dah, tapi balik asrama balik.. Sambil membawa hati yang.... Grrr entah lahh.. Tak nak cakap.. Hahahaha :'D
Aku malas nak cerita straight sebab apa ya? sebab aku malas lahh..? Hahahahha
Yela nak buat macam mana?

Lepas sorang, sorang pergi tinggalkan aku.. Aku kena teruskan juga pendirian aku! Aku kena teruskan juga haluan yang aku dah pilih! Aku kena berjuang jugak! Berjuang dengan perasaan aku sendiri... :'( Okey aku menangis...


knon2nya ini akulah yang sekarang.
yang tengah menangis.. :')
Sambil typing dengar lagu nomad tetap menantimu. Malam karang, aku nak mintak maaf kat ayah aku sebab menyusahkan ayah aku.. Ayah jia janji tak buat lagi.. Jia Janji ayah... Fuuhhh bergenang air mata..

lebih baik aku pendam.. Malaslah nak share dengan kawan2..  Itu jalan yang terbaik..Sakit sorang2, sedih sorang2, kecewa sorang2,KAN SERONOK KALAU MACAM NI SELALU.... ?
Itu status aku kat facebook. Aku cuba untuk update status di facebook yang positif. Aku buat semua ni sebab aku tak nak kawan-kawan aku tahu.. Aku nak korang semua tahu yang walaupun aku dah tiada sesiapa lepas ni, aku tetap kena kuat. Dan cuba untuk menjadi seorang yang kuat. Walaupun pada hakikatnya aku lemah. Aku nak belajar betul2. Macam apa yang kawan aku cakap. Aku berada disitu hanyalah sementara saja.

Saya suruh ayah saya topupkan saya semata-mata nak mesej dengan kawan saya pasal esok. Tapi.... kawan saya....... hurmm... dia kata salah saya.. Oh yeke.. Maaflah aku menyusahkan kau..
Seperti ada batu atau beban yang menghempap dada saya... Sakit sangat..... Aduhhhhhhhh.....

1 comment:

  1. sabar ye dear..hadapi ujian ini dengan tabah walaupun keseorangan tapi ingat Allah tetap bersama kita..
    kuatkan semangat janga mudah mengalah k

    ReplyDelete

➡Terima Kasih Kerana Membaca..
➡Kalau nak tinggalkan sebarang komen,
letak link blog sekali..
➡komen positif je tau..
➡keep blogging
➡Terima Kasih Blogwalking..
➡Datang lagi..