Tips Hilangkan Jerawat Biasa / Jerawat Nasi

Assalammualaikum ? Haluu ? Tak jawab dosa? Now baru dapat lepaskan rindu pada keyboard untuk blogging! Terasa macam lama sangat tak update nih! sedangkan baru pagi and petang tadi update guys!
Okay! Semua nampak kan topik aku hari ini ? Wah exited! ye betul! JERAWAT! wah!!

Okay! Aku baru saja searching tentang Jerawat nih.. Antara petua yang aku jumpa ialah guna ubat gigi. Ubat gigi ? Ya ubat gigi ! Tak tahu jugak macam mana? Hah, kejab!

hah nampak? kenal?
Ohh burung pun dah bunyi dah.. Aku still belum tidur lagi guys! Tiba-tiba aku ternampak SATU gambar nih! Kejab!

nampak?? 

pakcik : cantik tak gigi pakcik?
doktor(aku): saya sarankan baik pakcik guna colgate.. :D
pakcik : tak apa nak.. pak cik dah tua.. Dah cantik dah .. :D (sambil tersengih)                            
Hadoii pakcik ni pulakk. Okay lupakan saja! Jom kita sambung balik.. Cara nak hilangkan jerawat nasi pulak! Uhh ya! Before that, kalau makin teruk sangat guna colgate tuh, baik dapatkan rawatan dan nasihat dari Doktor okay? :) Jerawat seterusnya!!

Ada jugak aku terbaca satu tips nih ! saja nak share dengan korang. :) Jom tengok cara-cara untuk hilangkan jerawat nasi.. **sejuk hati dengar selawat.. :)

Cara-cara:

  • Ambil semangkuk air panas. 
  • Air panas tadi kita wapkan pada muka kita (ini adalah untuk membuka segala liang-liang roma pada muka bagi memudahkan pengeluaran putih-putih pada hidung (nasi). 
  • Selepas muka diwapkan beberapa minit, ambil sehelai tawel bersih lapkan dimuka atau ditempat yang ada (nasi tasi seperti di hidung dan di celah2 hidung.
  • Lap dan picit sedikit demi sedikit hidung tadi dan Insyaallah segala nasi yang nampak tadi akan keluar dan hidung anda akan nampak lebih licin dan bersih tanpa berbintik2.



Geram kan bila kita tengok jerawat yang putih ni kan? Aku sekarang nak hilangkan guna mask arang dari Jepun.. Nanti aku tunjukkan okay? yang kat atas tu  credit saja dari SiLampuNeon.. Nak share punya pasalkan. Cari sampai lubang cacing.. hehehe.. Cubalah petua2 di atas ya? Kalau teruk sangat, baik jangan buat bagi kulit yang teruk and sensitif k?

hah inilah yang aku guna sekarang! dua kali seminggu :)
best, sejuk, tapi bulu roma aku saja yang banyak melekat :(
jerawat putih tak banyak yang melekat. hahahaha tryla..
murah saja kalau kat Melaka.. RM5 . Tak tahulah kalau
kat negeri lain.. Cheese!


5 comments:

  1. pencuci muka tu beli kt mne ye?
    bgus x?

    ReplyDelete
  2. @Anonymous belikat daiso! murah! rm5 jek! huhuhuhu

    ReplyDelete
  3. Daiso tu kat mana. Kebetulan dtg melaka

    ReplyDelete
  4. @Ray Radzi kat aeon lama or aeon baru. err huhuhu tpi nuna suka pegi kat aeon baru.

    ReplyDelete

➡Terima Kasih Kerana Membaca..
➡Kalau nak tinggalkan sebarang komen,
letak link blog sekali..
➡komen positif je tau..
➡keep blogging
➡Terima Kasih Blogwalking..
➡Datang lagi..